Vid en flod under bron bor jag och min katt. Å varje natt åker en båt förbi. Full av liv jubel skål och skratt. Och oftast ser jag på. Men ibland, när jag kan, tar jag på mig min hatt. Lämnar min katt och kliver på.

Imorgon far jag iväg till Göteborg och sen till öland. Jag lyssnar mest på Hej Hå! hela tiden just nu. Jag är så glad att jag hittade den skivan. Den är verkligen inget jag skulle köpt i vanliga fall. Så himla tur. När jag är på öland ska jag leta efter en fin secondhand affär i kalmar, och så ska jag leta efter fina gamla kläder och väskor och handla upp hela min lön som jag inte fått ännu. Och hittar jag inget i kalmar ska jag spara till beyond retro här hemma. Ta mig tid att leta och finna fina saker. Bli lite antik. Ta med en kamera till öland ska jag. Skriver det mest för att jag inte ska glömma.




Och varje natt. Åker en båt förbi. Vågornas slag. Vindens sus. Och den trasiga gatlyktans ljus. Påminner mig om. Att allt det här. Också tar slut. Och under tiden. Spinner min katt. Och ser på mig som om att. Jag har fått fnatt. Jag borde ringa mamma. Eller ta. En cigarett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0