bergochdalbanan och lilla jag

Det känns som flera år sen jag var i skolan och hade skola. Det är en så konstig känsla. Men idag började i alla fall praktiken. Jag praktiskerar på skolans egen TV/Radio kanal, eftersom vi samtidigt som vi har praktik läser två kurser, radioproduktion och TVproduktion. Det känns spännande men otroligt svårt att vi ska kunna jobba i princip självständigt inom radio och tv om två och en halv vecka.
Dock känns som om att skolan inte börjat ännu eftersom vi knappt har varit i resten av skolan, utan bara knallat runt i studion där vi sitter och jobbar.

I år börjar jag sista året på gymnasiet. Den sista delen av min självklara utbildning, även fast jag troligen ska plugga vidare. Men detta är ju det sista som känns som man är ung när man gör. När man går på universitet är man ju vuxen. Man är inte lika vuxen på gymnasiet. Det är så himla svårt att säga hur det ska gå. Jag är så nervös för betygen, men samtidigt så ser jag fram emot att få läsa kurserna likaså. Svårt att ta ställning till att vi går ut den 25e maj och sen inge mera Täby Enskilda. Så himla knasigt.  Inte redo.
Imorgon ska vi hur som helst prova mössor, på tredje dagen i skolan. hallå!? vad händer? det går på tok för fort frammåt.

Sänder radio 10-12 imorgon och sen sänder min grupp radio på både lärdag och söndag i täby centrum under täby kulturvecka. Lite nervös. men går nog bra.

Tänk att jag går i trean nu. Snart slut. Knasigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0