att samla eller att inte samla det är frågan

Imorse när jag vaknade var jag så trött så trött. Sov alldelses för länge vilket lädde till lite stress när jag skulle gå, men det får man ta när man sover för länge. När jag väntade på bussen så fick jag en känsla att nånting inte skulle gå bra idag. och jag fick rätt. När jag kom ner till tåget var det inställt och jag fick åka ersättningsbuss och komma för sent. När jag väl kom fram till skolan gick dragkjedjan på min väska sönder (!) och matten var svår. Sen vände dagen lite. Jag klarade för första gången av att ta alla kontrollerna på orienteringen på en tid under 30 minuter och jag fick sluta tidigare från radion. Solen sken och man var gla. Åkte tåg - det var varmt. Väntade på buss - det var varmt. Gick hem - det var varmt. Men skönt. Gillar den där solen.

Nu har jag ägnat kvällen åt att göra en film med mina skivor istället för att plugga tyska som jag borde.
Här är filmen


En lista på prepostioner som styr dativ i tyskan:
Aus
Außer
Bei
Gegenüber
Mit
Nach
Seit
Von
Zu

Nu är det dags att sova God natt.

Kommentarer
Postat av: Kalle

utan singlarna hade den där filmen inte varit någonting!

2010-04-16 @ 18:10:44
Postat av: frida

bransta!

2010-04-19 @ 19:59:27
URL: http://indianernaanfaller.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0