Fika/Pizza/Kittel

Här sitter jag och mina vänner i vintermörkret och dricker saft. Blandsaft skulle jag tro. Till denna deyck serveras det gamla chokladpastiller från Idas kalas. Jag har inte fått någon choklad än, det får vänta.

Adam konstaterade just att "Nu är lovet slut!" och det stämmer faktiskt nästan. Nu fick jag shoklad. Åter till adams konstaterande; lovet är snart slut. För egetnligen så räknas inte helgdagarna som lov för de skulle vi haft ändå. En skolvecka består liksom av fem skoldagar och två helgdagar. Så logiskt sett är lovet över när det slår över till lördag. Men det har varit ett lyckat sportlov, så det är faktiskt okej.

Dagen till ära så har Sara sina båda ben ihopknutna med hjälp av en scarf. Det är mitt verk och Sara är verkligen chanslös om man börjar kittlas. Nu har hon tagit av sig det, synd tycker jag. Men jag är fortfarande lite starkare än henne och kan därför vinna över henne.

Idag har vi varit förbi hos Sophie på tårta. Grattis till Sophie förresten, hon är en snäll flicka och hennes födelsedag behöver uppmärksammas. Så har du inte gratulerat Sophie så är det nog dags att du gör det, hennes pappa är polis och sätter dig mer än gärna bakom galler. Men åter till dagens nöjen; Hos Sophie åt vi och tittade på medans hon öppnade presenter. Eftersom att det inte riktigt var ett födelsedagsfirande utan mer bara tårta och grattis så hade inte alla tagit med sig presenter. Adam till exempel hade inte tagit med sig sina presenter, och Frida och Jessica. Av Ida fick hon ett par ekologiska högtalare i kartong med tillhörande pennor. Av mig fick hon ett par knähöga stövlar, ett par rejäla horstövlar med högklack, ungefär som Julia Roberts har i Pretty Woman.

Det var en trevlig tårtbjudning. Tack Sophie. Efter detta gick vi vidare hem till Adams lägenhet för att lämna hunden Börje/Zorro/Svea/Kiwi/Kalle för att sedan ta sig vidare till närmsta pizzeria. Hacksta närköp har pizza, men den är ganska så medelmåttig, Golden West var för långt bort och Lilla Bass ligger för långt bort och har endast goda kebabrullar. Så det fick bli Roma. Vi beställde in en familjepizza, Vesvio trots att Ida ville ha salami istället för skinka (KRÄSNA MÄNNSIKA GAAH!). Vi konstaterade att pizza inte är så gott och försökte få Ida att shota Tequila, men hon ville inte. Myndiga människor är tråkigare människor.

Tack och hej leverpastej!

Kalle Vikdahl, Idas och alla världens människors bästa vän.


Kommentarer
Postat av: Kalle

trevig kväll, tack för den

2010-03-05 @ 15:19:41
Postat av: Ida

Ja, tack för den

2010-03-05 @ 16:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0