Lyssnar mycket på covers just nu

Imorgon ska jag skriva ett nationellt prov i svenska. Ett prov som jag inte riktigt känner mig fullt redo att skriva. Att det blir svårare och svårare att "glömma" hur nära det egentligen är till studenten går inte längre riktigt. Till exempel: Idag räknade mina kära klasskamrater ut att det var 25 skoldagar (fast nej man kan inte räkna så, man måste räkna alla dagar. 49 dagar då) kvar tills studenten. Lite för kort när man tänker på allt som behöver göras innan man äntligen ska stå där med mössan på och sjunga om studentens lyckliga dagar.
Tänk bara, här om dagen började vi ettan och nu, nu är vi helt klara. Om 49 dagar. Det stämmer inte på något sätt alls.

För att spä på det så har jag sökt högskolor idag med. Efter mycket stress och tjat från min mor tog jag mig i kragen och sökte tre kurser, mest för att ha sökt överhuvudtaget liksom, och för att få ha kännt på hur det känns att plugga på univeritetet. Det var mycket beslutsångest i det valet kan jag säga. Det känns liksom inte som att jag är redo för att lämna gymnasiet bakom min rygg och gå vidare.

Förresten, 3 dagar kvar till PARIS och jag måste packa, städa, och göra lite mera skoljobb innan dess. Och så måste jag mirakelbota min förkylning, annars kommer mitt huvud sprängas på flyget dit.


har slut på bilder att dela med mig av blö.
Tror jag ska göra om lite här också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0